آزادی ۴۸ زندانی زن در فارس به کمک آستان مقدس رضوی

«اسحاق ابراهیمی»،  در آئین اجرای نهمین مرحله از طرح «نذر رهایی» در استان فارس گفت: با همت خیرین سال گذشته ۱۸۳ میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در فارس جذب شد. مدیرکل زندان های فارس افزود: ستاد دیه فارس با گذشت شاکیان، اعسار، نقدینگی زندانیان، تسهیلات بانک های عامل، کمک بلاعوض ستاد […]

«اسحاق ابراهیمی»،  در آئین اجرای نهمین مرحله از طرح «نذر رهایی» در استان فارس گفت: با همت خیرین سال گذشته ۱۸۳ میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در فارس جذب شد.

مدیرکل زندان های فارس افزود: ستاد دیه فارس با گذشت شاکیان، اعسار، نقدینگی زندانیان، تسهیلات بانک های عامل، کمک بلاعوض ستاد دیه و … زمینه آزادی ۴۷۴ زندانی در فارس را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود، امسال نیز ۶۹ میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال جذب شده و ۶۲ نفر از زندانیان از زندان های استان آزاد شده اند.

ابراهیمی اعلام کرد: طی ۱۸ ماه گذشته، تفاهم نامه همکاری با آستان مقدس رضوی برای آزادسازی زنان و مادران معسر زندانی نیز منعقد شده و با اخذ بیش از ۲۰ میلیارد ریال کمک و ۷۰ میلیارد ریال گذشت شکات، زمینه آزادی ۴۸ نفر از بانوان زندانی فراهم شده است.

وی ادامه داد: در ۹ مرحله نیز با کمک بسیج مستضعفین و با رایزنی با شکات پرونده ها و پیشگیری از ورود تعداد قابل توجهی از افراد بدهکار به زندان ها و اختصاص بسته های معیشتی، مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، مشارکت در آزادی زندانیان معسر و ناتوان از پرداخت دین، خدمات قابل توجهی به زندانیان و خانواده های زندانیان در استان فارس ارائه شده است.

ابراهیمی اعلام کرد: از سایر اقدامات ستاد دیه فارس می توان به کمک گروه های جهادی مشاوران حقوقی، پزشکان و دندانپزشکان، کمک ۶ میلیارد ریالی کارکنان بانک «رفاه»، کمک ۲۰ میلیارد ریالی خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور و کمک هیئات مذهبی در قالب «هر هیئت، آزادی یک زندانی در ماه محرم و صفر، یک میلیارد ریال» اشاره کرد.

وی افزود: سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان در پویش هیئت ورزش های زورخانه ای و پهلوانی و کمک موسسه «بیرق حسینی» در ۲ مرحله و سه میلیارد ریال نیز در پویش «خورشید خانه» با همکاری امور بانوان فرمانداری شیراز جمع آوری شد.

ابراهیمی با اشاره به سایر پویش های برگزار شده برای آزادی زندانیان در فارس گفت: پویش «هر مسجد آزادی یک زندانی» و پویش «ماه مهر» با کمک دانشگاه فرهنگ و هنر در قالب راه اندازی نمایشگاه عکاسی، کمک دانشگاه آزاد اسلامی، اتاق بازرگانی فارس، دانشگاه های صنعتی  و علوم پزشکی شیراز و … در راستای کمک به ستاد دیه استان بوده است.