فعال حقوق زنان عربستانی پس از تحمل۳ سال حبس آزاد شد

به گزارش جهان بانو، سازمان حقوق بشری «القسط» خبر داد که بسمه بنت سعود، شاهزاده فعال در زمینه حقوق زنان و دختران آزاد شده است. این فعال حقوق زنان که از طرفداران پادشاهی مشروطه در عربستان نیز به شمار می رود، از ماه مارس سال ۲۰۱۹ میلادی توسط مقامات امنیتی دستگیر شد و پس از […]

آزادی فعال حقوق زنان عربستانی پس از تحمل۳ سال حبس آزاد شد

به گزارش جهان بانو، سازمان حقوق بشری «القسط» خبر داد که بسمه بنت سعود، شاهزاده فعال در زمینه حقوق زنان و دختران آزاد شده است.

این فعال حقوق زنان که از طرفداران پادشاهی مشروطه در عربستان نیز به شمار می رود، از ماه مارس سال ۲۰۱۹ میلادی توسط مقامات امنیتی دستگیر شد و پس از حدود سه سال تحمل زندان، آزاد گردید.

این آزادی در حالی صورت گرفت که بنت سعود به همراه سهود الشریف، که دختر اوست بدون آنکه محاکمه تحت بازداشت برای وی انجام شده باشد و از حق درمان در دوران بازداشت خود برخوردار شده باشد، به مدت سه سال در زندان های این کشور زندانی بوده است.

همچنین سازمان القسط، مقامات عربستان را به تعلل در رسیدگی به وضعیت سلامتی این شاهزاده سعودی متهم کرده و تأکید کرده است که هیچ یک از اتهامات نسبت داده شده به وی مورد پذیرش قرار نگرفته و مردود اعلام شده است.

لازم به ذکر است که این فعال حقوق زنان سه سال پیش، زمانی که در حال سفر درمانی به خارج از کشور بود، به اتهام تلاش برای جعل روادید بازداشت شد.

عربستان سعودی در زمره کشورهایی قرار دارد که حقوق بشر به طور گسترده ای در آن نقض می شود. یکی از مصادیق نقض حقوق بشر، نادیده گرفتن حقوق زنان و محروم کردن بانوان از حقوق اولیه آن هاست که علی رغم اقدامات اخیر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تغییر قابل توجه و مشهودی در حوزه حقوق زنان در این کشور صورت نگرفته است.

منبع: ایلنا